16 Mayıs 2008 Cuma

İşaret Nedir?

İŞARET (Epigrafi) : Bir tür şifreleme yöntemidir.Sakladığı varlıkları, değerleri herhangi bir tehlikeye karşı korumak ve sonrada gelip almaya yarayan şifreleme
düzeneği ile birlikte bir çeşit anlatım ve bir dildir. Bunlar oyma kabartma ve boyalama şeklinde günümüze kadar ulaşmıştır. Kayalara yapılan her figürün motifin mutlaka bir anlamı vardır. anlamsız manasız hiç bir emek sarf edilemez. ancak her kaya damgası da define için değildir. Direkt gömünün işareti olmaz . bunu unutmayalım.

Kaya damgaları mutlaka bize bir şey söylüyordur, yapım amacıda bu olmalı, örneğin kayalarda çoğunlukta gözüken yuvarlak oymalar mezarı işaret eder, bu oymanın yapılış amacı; Mezarın yanında ki kayaya oyularak içine yağ dökülüp yakılıyordu, Bu günkü mezarların üstünde yakılan mumlar gibi biz buna mumyalık desek daha mantıklı olacak. kare veya dikdörtgen oymalarda aynıdır. Bir ok yön için kullanılmıştır. Özetleyecek olursak her figür ancak özellikleri ile okunur. Örnek verecek olursak bir buğday başağı berekettir, bereketi sembolize etmişlerdir, direkt defineyi değil.
Her kaya damgası define olamayacağı kesindir. Buna göre bunları biz bir kategoriye ayrılarım

1- Devlet ve yöneticilerine ait damgalar.devleti ve devlet adamalarının makamlarını ve devlet sınırlarını sembolize eder
2- Dini kurum ve din adamlarına ait damgalar. dini ve din adamını sembolize eder
3- Kavimlere (aşiret) ait damgalar. kavmi sembolize eder
4- Şahısa ait damgalar. şahısı sembolize eder.
5- Süsleme sanatı . Sadece sanat içindir.

Kaynak : www.definm.com

12 yorum:

Adsız dedi ki...

kardeş bende bir işaret var anlamıne dir

Adsız dedi ki...

koltuk ğibi taşın üzerine saat çizilmiş anlamı nedir

Adsız dedi ki...

slm benim sorum çapı 1x1 metre olan bir kayanın üst kenarında ay şeklinde bir oyma var bunun anlamı nedir sizce ve kaya bir duvarın içine konulmuş yerinden oynaması da mümkün yorumlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler

Adsız dedi ki...

hançer işareti neanlama gelir bukonuda bilgi verirseniz sevinirim

Adsız dedi ki...

ben sizler bir konuyu paylaşmak istiyorum bizim orda dağın yamacına 2 adet 20 sn derinliğinde 50*50* genişliğinde pencere var bu yamacın altı 300 mt ucurumdur ancak 100 metre halat sayesinde bu pencerelere girdim ici boş olduğunu gordum yaptığım cevre araştırmasinda buraya doğan guneşin ilk ışklarının vurması yaklaşık gozle 200km mesafede gorulebilicek bir yer olduğunu fark ettim 20 gun boyunca bu civarda samanlıkta iğne arar gibi dağı delik deşik ettim en sonunda gözume bir şey ilişti bu pencere işaretlarin tam arkasında yaklaşık 300 mt mesafede cami kubesi şeklinde eski horasan dan yapılmış bu tabiri ile boton dan daha sağlam olduğunu gördüm kazmayı vurdumda kazma geri fırlıyor yani kısacası kazı yapamadım calışmayı 2005 yılında yaptım acaba burayı bu sene gidip calışsam bir şey bulabilirmiyim bu konu hakkında bana yardımcı olurmusunuz

yoeri321 dedi ki...

tam olarak nerede kazi yaptin? cunku bayagi bir bilgim var yardimci olabilirim ADSIZ DEDIKI

Adsız dedi ki...

Belki tarihi eser olabilir. İstersen bi iyilik yap devlete haber ver. sen bilirsin.

Adsız dedi ki...

1x1 uzunluğundaki oyma ay işaretini altını kaz 2 metre kadar in taşı yeri değişmediyse 2 metre derinliktedir .kolay gelsin ben PageDown_34

Adsız dedi ki...

slm
ben sadood kare kare ıcıce geçmış halde 7-8 yerde bu ısaret mevcut bunun anlamı nedır? lutfen yardımcı olun!

Adsız dedi ki...

şimdi benim size danışmak istedigim bir konu var yaklaşık on gün önce bir yer buldum yer dedigim magara tarzında ancak çok büyük degil içersine girdigimde çok dikkatli bir şekilde araştırdım ve en sonunda bir haç işareti buldum ve hAcın kısa olan tarafından aşagı dogru iki iki buçuk metre kazdım ve 10 15 santim boyunda bir tane erkek hekeli çıkardım ve bu hekelin elinde bir baston ve bastonun üzerinde bir kuş var ayrıca bu hekel altan 8 santim kadar boşluk var ve 10 gündenb beri bazı yaptıgım araştırmalarda çogu insan hekelin degerinin fazla bişey tutmayacagını söyledi kimisi ise 5 milyar gibi bir para yapacagını söyledi ve bende şaşkın bir şekilde ne yapacagımı bilmiyorum egerki bu hekelin fiyatı hakkında bir bilgi verebilirseniz sevinirim diger türlü enson 6 mmilyar veren o arkadaşa verecegim unutmadan milyar dedigim eski para yani şuapara ile 6 bin ytl yorumlarınızı bekliyorum....

Adsız dedi ki...

isimsiz ben uczuz bir yeden kazı yaptım üst bayağı yumuşatı ama yarım metrden sonra cok sert toprak cıktı devam etim 5 adet deyişik sekileen boş küp cıkardın bunun alamı nedir sizden bir cevap bekliyom

Adsız dedi ki...

isim yok kazı yaptım ama 5 adet boş küp cıkardım alamı nedir bir fikir verirmisiniz saygılarımla